Det är farligt nu

IMG_5831Mitt träningskort går ut idag. Nu gäller det att jag skaffar ett nytt snabbt som attan så jag inte tappar allt fokus. Jag har skolkat igår och idag. Igår p.g.a. ryggskott. Idag p.g.a. …lathet? En bra grej: om jag får krämpor nu för tiden verkar jag kunna lita på att det går över på ett par dagar. Det har varit så de senaste månaderna. Så skönt! Förut kunde jag ha samma knas i veckor. Ryggen känns i det närmaste bra idag.

Jag köpte nya joggingskor i förrgår förresten! De på bilden där uppe. Tyckte de såg ganska snabba ut. De var halvsnabba, kanske går att trimma? Klas och jag tränade ihop i söndags kväll. Intervaller i Fålhagen (på gräsmattan där vid Fålhagens IP kan man springa runt runt på grus. Vi höll ju inte samma tempo men det var ändå kul att köra ihop. Sen joggade vi hem. Min teknik verkar ha förbättrats en del sen sist han såg mig i jogginskorna. ”Nu springer du ju, förut studsade du mest upp och ner. ” Verkar ha hittat det där löpsteget nu alltså. Tjoho!

Kommentera

