Nytt pass!

IMG_5781Äntligen var det dags för ett PT-pass igår. Fyra månader sedan sist, alldeles för länge! Det var så roligt att träffa PT Niki och kunna säga att jag faktiskt hållit igång med tärningen hela tiden sedan sist. Jättebra känns det! Sex månaders regelbunden träning, det är helt otroligt. Inte för att jag verkar ha lagt på mig särskilt mycket muskler, men jag känner ju tydligt att jag är starkare så det kanske är på gång? Nu har jag ett nytt roligt (och jobbigt) pass som jag är sugen på att köra. Många bra övningar blev det! Mest nervös är jag för chinsen som jag ska göra med hjälp av gummiband. Jag ser framför mig hur jag råkar välta stepbrädorna som jag ställt upp får att nå stången och hur jag sedan blir hängandes (i bästa fall) i gummibanden. I värsta fall brakar jag rakt i backen och bryter armarna av mig. Men hey. det ska säkert gå bra. Om inte annat bjuder jag väl på ett gott skratt 🙂  Och vet ni. Den här gången kom jag upp i plankan med benen på en balansboll, lyckades göra flera knäindragningar och åtminstone halvdana armhävningar. Det var ju kört sistTjoho!

Nu undrar ni, har hon inte fått någon träningsvärk efter passet? Jo. Det har hon. I sina triceps och i sin mage. Sen har något hänt i nacken. Tror det är nackrosetten på höger sida som låst sig. Har haft huvudvärk sedan i går kväll och nackspärr. Hoppas det går över snabbt… 

Kommentera

