Hur ska detta bli en mössa?

IMG_5776Hos Kungen och Majkis hittade jag ett mönster på en fin mössa som jag ville virka. Men jag förstår inte riktigt hur jag ska få den att se ut som på bilden (se länk). Är det någon som fattar? Ribborna ska vara stående så det som är upp och ner i bilden är upp och ner på mössan. Det är alltså höger- och vänstersidan som ska virkas ihop i slutet. Blir det inte bara som en lång korv då? Jag har inte virkat klart än så det ska bli bredare såklart. Jag vill inte repa upp ifall jag är på rätt spår för nu har jag ändå suttit och knåpat i några timmar.. Väntar  på att bli upplyst! 😉

2 reaktioner på ”Hur ska detta bli en mössa?

  1. Har kollat in bilden och det finns ju en beskrivning som hon har under ordet ”översättning”. Du kan göra det enkelt för dig och virka ett helt stycke som räcker runt ditt huvud, sy ihop till en tub och sedan dra ihop i toppen.

  2. Jo jag har sett beskrivningen (det är den jag virkat efter) men jag behöver bilder för att fatta. Är uppenbarligen trög 🙂 Du får komma och förklara för mig! Jag har kaffe!

Kommentera

