Alltså, det här är så roligt!

IMG_0008Jag tror jag börjar gilla att springa. Jo det gör jag. Det går så bra nu! Snabbare för varje gång, och längre sträckor. Nu ska jag öka mina springintervaller ytterligare, för den ökning jag gjort till idag var inte tillräcklig. Ville springa längre. Under passet idag kom jag upp i 4,45 km så att klara att springa 5 km känns inte så förskräckligt långt borta.  Idag gick det på 7,21 minuter/km i snitt under hela passet vilket är mitt snabbaste hittills i år. Nu gick jag ju ungefär hälften av tiden, så det är en bit kvar, men det känns klart nåbart med 5 km. Hurra! Är så himla glad att jag kan springa nu. I vintras hade jag en period när jag hade ont bara av att gå, och att ens springa ifatt bussen var bara att glömma. Det har det varit de senaste två-tre åren förresten eftersom min ljumske/höft krånglat så mycket. Jag trodde på riktigt att jag aldrig skulle kunna springa igen. Vilken skillnad det blivit under de här 6 månaderna som jag har tränat! Det här är en sån seger för mig, och jag tror att det kan vara svårt för andra att förstå exakt hur skönt det känns. Jag är så nöjd, och jag tänker fortsätta malla mig så länge jag vill. Sådetså.

IMG_5733

Kommentera

