Jobbångest..

IMG_5556Dags att jobba om två timmar och usch vad jag tycker det är jobbigt för jag kan inte riktigt koppla av. Ständigt kollen på klockan, ständigt lite stressad för vad som ska hända under passet. Då föredrar jag att börja sju på lördag morgon, som igår. Bara vakna, åka iväg, jobba och komma hem igen. Sen tänker jag att det är bara fem timmar, det går säkert bra ändå och att jag har en helt ledig dag i morgon och då känns det lite lättare. Men ändå. Jag tycker inte om att jobba ensam.

Idag är Klas i Stockholm och har sprungit Hässelbyloppet på ny personbästa tid. Så himla snabb han blivit! Löpningen har varit vilande för honom ett tag, men nu är han verkligen tillbaka med besked. Säger själv att det är intervallträningen på torsdagar som gett massor. Jag är faktiskt sugen på att haka på någon gång, men vill blir lite snabbare först. De är ett gäng som tränar ihop, och passet brukar läggas upp så att det inte spelar så stor roll hur snabb man är. Smart tycker jag. I helgen har det inte blivit någon träning för mig men jag känner av fredagens pass där jag först körde överkropp på gymet, och sedan mitt 25-minuters joggintervallpass när jag kom hem. Först tyckte jag att joggingen gått så dåligt, men när jag tittade närmare på tiderna var det inte så illa pinkat trots allt. Jag längtar till i vår när det kommer lite femkilometerslopp som jag kan vara med i. Nu behöver jag skaffa ett par uteskor så att jag slipper tvätta mina skor varje gång jag ska på gymet. Kanske får bli ett mission för veckan som kommer.

Nu är Telia här och ringer på och vill sälja abonnemang. Jag orkar inte öppna för jag orkar inte ta någon diskussion, och varje gång smiter någon katt ut och försäljaren står där som ett fån och tror att allt är frid och fröjd. Nä det får vara.

Kommentera

