Dagen, helt enkelt

IMG_5662Kvällsjobb idag betydde sovmorgon i morse. Naturligtvis vaknade jag när hjärtat gick upp för att gå till jobbet, men det var skönt att vända på sig och somna om på spikmattan en timme extra. Egentligen tycker jag inte om att somna om, för det slutar nästan alltid med att jag vaknar med huvudvärk och känner mig tokseg. Så även i morse. Huvudvärken släppte snabbt med en kopp kaffe och segheten blev det tack och lov inte så mycket av. Men visst är det lite konstigt? Borde väl snarare få huvudvärk av att sova för lite?

Fram till nu har jag faktiskt inte gjort så himla mycket. Virkat, klappat katter, gått en sväng till apoteket och tillbaka, ätit lunch och nu tar jag det lugnt i soffan. Fram till ungefär klockan två kan jag slappna av men sen sitter jag mest och är lite stressad för att jag ska jobba. Är inte så förtjust i jourpassen då det kan vara väldigt mycket att göra om man har otur (=stressigt eftersom man jobbar ensam under passet). Men det är bara att köra ändå. I morgon är jag ledig hela dagen, sen blir det jobb lördag dag och söndag kväll så min lediga söndag hamnar på måndagen. Jag hoppas på finväder imorgon. Idag är det så grått och trist. En sväng på gymet står på agendan, och städning hemma. I morgon alltså

IMG_5664De här sötskruttarna satt och kikade på mig genom fönstret när jag kom hem efter min lilla promenad. Så gulligt!

Kommentera

