Det kanske finns hopp ändå

IMG_5569Idag testade jag ett 20 minuters intervallpass som finns i Runkeeper. 1 minut springa, och 90 minuter gå i 20 minuter. Jag trodde jag skulle dö i den första intervallen men just som jag såg ljuset meddelade Runkeeper att det var dags att sakta in. Sen gick det bättre. Och det var så roligt!! Jag trodde inte att jag skulle orka springa så fort som jag gjorde i intervallerna. Trodde nog inte att mina ben kunde röra sig så fort faktiskt. Min snabbaste var på 5,33 minuter/km, det är jag grymt nöjd med. Nu var det bara under en minut åt gången, men det finns hopp om löpsteget! Och det gjorde varken ont i vänster eller höger ljumske, eller på baksidan av låret. Det var mycket roligare att springa när det gick lite snabbare, och jag hoppas att jag snart kan lägga in lite längre intervaller och längre pass totalt. Hurra och pepp!

Ps, idag var det lite varmare så min reflexjacka fick stanna hemma men vid tillfälle ska jag testa den med funktionströja under istället för ett linne. Återkommer med recension! 

2 reaktioner på ”Det kanske finns hopp ändå

Kommentera

