Ett fruset inlägg

Det är knappt man tror sina ögon på morgonen på väg till jobbet. I dag såg jag en man gå loss med isskrapan på bilen. Själv höll jag på att frysa ihjäl på min cykelsadel i den arla timman och funderade på allvar på att ställa undan cykeln för vintern. Innan jag kom på att det bara är september. Inte brukar det väl vara så här kallt? Synd att inga sadelskydd är stora nog för min cykelsadel.

IMG_5494Även inomhus gör kylan sig påmind. Jag har kokat en kopp te för att tina upp och i går var det raggsockspremiär. Och så har Kisse flyttat in i badrummet, till fläcken där varmvattenledningen går. I natt var premiärnatten där inne för henne. It´s official. Hösten är här.

IMG_5497Sen tänkte jag gnälla en del och ondgöra mig över det oskick som vissa ägnar sig åt i trafiken, som att de cyklar mot färdriktningen, kör om på höger sida, möts på fel sida och så vidare (åh jag blir så arg flera gånger per dag!!), men jag låter det vara nu (?) och återgår till att fridfullt läppja mitt te.

Förresten, i dag anlände vår lilla frysbox à 98 liter. Här ska hamstras!

Kommentera

