Om att inte komma sist i mål

IMG_5306Klas frågade mig härom dagen om jag ville haka på och springa Kung Björn-loppet. 6,4 km eller 10 km är det som gäller då. Första tanken var ”nej, jag är för otränad”.  Sen tänkte jag att det kanske kunde vara lite kul ändå så jag gick in på hemsidan och kollade runt. Insåg ganska snabbt att det är ett litet lopp. Förra året var 97 kvinnor anmälda i 6,4 km-klassen. Alltså är risken faktiskt stor att jag skulle komma allra SIST i mål, på riktigt. Dessutom är det ett lopp med backar. Så jag ska inte vara med i år. Och det var så det gick till när jag INTE kom sist i mål. Grymt bra jag är 😉

Kommentera

