Mormorsränder


IMG_5295Klar med filt nummer två för i år. Himlans vad produktiv jag blivit! Det var en rolig filt att virka för det gick ganska snabbt och var otroligt enkelt. Jag gillar när man inte behöver sitta och glo ner i virkningen och tänka hela tiden. Här var det bara att plöja på. Det blev många trådar att fästa i ena kanten. En grej jag kom på mot slutet var att smyga in tråden mellan maskorna i det senaste varvet med hjälp av virknålen. Skönt att slippa sitta med nålen! Länk till mönstret hittar ni här. Min filt blev ungefär 80 cm bred och jag gjorde omkring 159 luftmaskor från början. Det var svårt att räkna när filten redan var klar, eftersom jag gjort en kant runt, Antalet ska i alla fall vara delbart med tre. Happy virkning!

Kommentera

