Ett slags vemod

IMG_1523Jo det är nog det jag känner när jag sitter här i soffan och tittar ut. Det börjar bli höst. Snart är det dags att packa ihop stugan för i år och jag tycker det känns som att jag knappt varit där alls. Det har jag ju varit, kanske inte fullt lika mycket som förra året men ändå. Jag tror att det  handlar om att det inte blivit lika mycket trädgårdsarbete gjort i år som förra året. Inte lika mycket ogräsrens. Vi gjorde ett bra jobb förra säsongen och har kunnat ta det lite lugnare i år. Och vi har ju fixat mycket inne i stugan. Jag vet att jag kommer sakna stugan som en tokig när snön faller. Ändå är jag inte där idag av någon anledning. Det kändes lite för blött efter regnet, och så var jag trött efter jobbet trots att vi hade en riktigt lugn dag idag. Imorgon, stugan, då kommer jag och hälsar på dig. Då ska vi samla minnen inför vintern som kommer, och så ska vi planera vilka lökar som ska sättas i jorden. Åh det finns så många fina. Du ska få en sån vacker trädgård i vår. Tänk om sommaren kunde få två månader av vintern. Innan jag gräver ner mig måste jag bara komma ihåg att det faktiskt är nästan två månader kvar på säsongen. Vi har flera förhoppningsvis sköna helger kvar i finstugan. Höstmys! Det är rätt trevligt ändå.

Kommentera

