And the spackling goes on

IMG_5149Det är ju lite pinsamt, men vi har ännu inte renoverat klart hemma. Snart kommer arga snickaren och ringer på. I och för sig har vi inte några hälsofarliga sviter av den utdragna renoveringen så det kanske räcker med en lättretad snickare? Igår kväll gjorde jag i alla fall ett ryck, och  idag har jag ryckt lite till. Jag har dragit fram spackelspadarna och bättrat på det här hörnet. Ja alltså, jag blev ju klar då när jag höll på och det blev målat och så. Allt bra. Men så började det spricka i fogarna…. För ett tag sedan satte jag sånt där nät och spacklade över. Tror ni att det var bra så? Nej. Mer spackling behövdes. Det har jag gjort idag. Oh the joy. Nu HOPPAS jag innerligt att det ska vara bra imorgon när jag slipat och målat skiten för 145437:e gången. Målning gillar jag. Spackling, not so much. Påminn mig om att anlita hantverkare nästa gång 😉

Nu ska jag snart åka och jobba ett kvällspass. Fem timmars jobb, sen har jag en ledig dag igen. Längtan efter den. 

Kommentera

