Ska man behöva ha en räddningsflotte i fickan? Ja det är nog bäst.

P1140125_2Men hörrni vad det regnade igår. Och haglade för den delen. Vi var på kolonin och grejade lite när det kom några droppar. Jag trodde inte att det skulle bli så mycket mer än ett duggregn när vi begav oss hemåt. Strax utanför grindarna började det vräka ner, och just som vi trodde att det inte kunde bli värre la väderguden in en extra växel och fläskade på med ytterligare några liter från ovan. Jag blev lite som en yster kalv och fick lust att springa hem. Ja jag vet, fråga mig inte varför.

P1140119Klafsande i dyngsura skor och med en soppåse i näven efter att ha städat toaletterna på kolonin tog jag det långa benet först och begav mig hemåt. I den andra näven hade jag en bunt haricots verts. Rätt kul syn tror jag. Klas hade paraply och tog det lite mer piano. Det hade jag också kunnat göra eftersom jag 1. ändå hade blivit precis lika blöt. 2. inte kom hem särskilt mycket snabbare.

P1140128

Skor och strumpor var det bäst att ta av utomhus. Skorna är förresten fortfarande blöta över ett dygn senare..

IMG_4884Nu tog vi igen den torra juli kan man ju gott säga. Jag tror ändå på idén om soliga och vackra dagar och regn på nätterna. Vi kan prova det nästa år!

IMG_4886Och så var det det där med att få av sig jeansen…korvaskinn!

En reaktion på ”Ska man behöva ha en räddningsflotte i fickan? Ja det är nog bäst.

Kommentera

