Ett under av effektivitet

Tänk vilken grej att ha energi kvar efter arbetsdagen. Såna dagar tycker jag om även om de varit få i sommar. Idag var en bra dag. Jag hann med det jag hade planerat, och hade inte andan i halsen en enda gång. Jag hann till och med sätta mig ner och ta en eftermiddagskaffe. Det har väl hänt fem gånger det senaste halvåret. Underbart! Det är så mycket roligare att jobba dagar som idag än såna här dagar.

När jag kom hem stoppade jag i mig lite mellanmål i form av slät krusbärskräm (mer om det en annan gång) och sedan skred jag till verket. Jag började med att baka proteinkakor. Sist jag skrev om det trodde jag att jag skulle få ändan ur nästa gång framemot vårkanten. Det blev snarare mot höstkanten, men varför stressa? Efter proteinkaksbaket gick jag direkt på att sortera tvätten och därefter dammsög jag hela lägenheten. Jag slängde i några maskiner, dammsög soffan och startade  sedan ännu några maskiner. Vi får inte glömma att jag även hunnit med att tvätta såväl spikmatta som kuddfodral för hand. Middag intogs och sedan diskade jag nästan all disk som stod på diskbänken. Allt detta innan klockan slagit 21. Så här mycket har jag inte gjort på en kväll på evigheter. Jag blir alldeles chockad.

IMG_4873Nu tänker jag inte lyfta ett finger mer ikväll. Klas hämtar tvätten från tvättstugan och det är jag så glad för. Istället ska jag smaka på en av mina proteinkakor och sippra gott grönt te. Vad har ni gjort ikväll?

Ps, jag lagade inte middagen. Det gjorde kocken Klas. Kolla här vad vi mumsade i oss.

Kommentera

