Ett parentesinlägg

IMG_4824Nästan en vecka har gått sedan semestern tog slut, och vilken rivstart det blev. Precis som jag förutspått. Det är knappast lugnt på mitt jobb på sommaren (det är det för den delen aldrig) som vissa andra är bortskämda med och nu när vi inte är full styrka, ja då blir det till att trolla med de berömda knäna. Så himla trött har jag varit när jag kommit hem på kvällarna, och jag har känt det var en dum idé att börja jobba igen.Jag har ändå tränat två gånger, i måndags och idag, och det är jag nöjd med. Vi får se om det blir ett tredje pass, men jag tänker inte hetsa för att få till det. Behöver vilan också.

IMG_4846Det har känts ganska  tungt på träningen den här veckan. Chaplin anser att jag ska prova yoga. Han tycker att det har hjälpt honom mycket. Ni ser ju vad vig han är (sådär kan jag INTE sitta!). Troligtvis beror tungheten på en kombination av något minskad träning under semestern, sjukdom förra veckan, trött efter jobbet, och lite dåligt med mellanmål under eftermiddagen. När ska man hinna äta när allt går i ett utan andningspaus? Det är väl den där tiden man ska ta sig. Kan någon ta min telefon då?

IMG_4414Det är en övning där jag inte lyckats öka vikt på jättelänge förresten. Utåtrotation i cable cross tror jag den heter. Kanske ska strunta i den ett tag och se om jag kan chocka igång musklerna sen? 🙂 Testade en nygammal övning också, en där jag tidigare fastnat och inte kom framåt (för flera år sedan) men idag var den rolig igen! Det är en maskin som jag tror kallas chins and dips (?). Man ska dra sig upp med armarna, men står på knä på en platta och får hjälp på vägen upp. Fisatan vad jobbig den är.

En reaktion på ”Ett parentesinlägg

Kommentera

