Godmorgon från stugan

IMG_4333Igår var en så underbart fin kväll. En sån där kväll när man inte vill gå in. Klas föreslog att vi skulle sova över i stugan och medan han cyklade hem och nattade katterna och hämtade täcken och kuddar satt jag kvar och med ett glas rött och virkade. Så mysigt!

P1130457

IMG_4338Vi fick upp lampan inne i stugan igår och det blev jättefint. Kanske byts den mot en annan lampa så småningom, men nu kan vi nog säga att det är färdigt inomhus. Det saknas bara skåpluckor till det nya väggskåpet i köket, men hittar vi snygg förvaring dit (fina plåtburkar, glasburkar o.s.v.) så är det inte säkert att vi sätter luckor. Och piffet såklart. Det blir man ju aldrig helt klar med.

IMG_4340Sen var det det här med att sova. Jag hade glömt öronpropparna hemma och somnade inte ordentligt förrän omkring halv fyra. Oftast behöver jag dem mot snarkningar, men det var inte sånt som störde mig i natt. Nej det var andetag och en burrande kyl. Ibland är jag bra känslig alltså. Note to self: lägg öronproppar i alla väskor och ett gäng i stugan för eventuella framtida behov. Trots min sena insomning vaknade jag ganska pigg och glad över att vara på plats i stugan. Det är något speciellt med att vakna upp där, dra på tofflorna och tassa ut i trädgården. Sommarmys.

3 reaktioner på ”Godmorgon från stugan

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Det är så skönt att plugga in öronpropparna djupt i öronen när man gå och lägger sig och verkligen höra hur omvärlden stängs ute. Sover själv jämt med öronproppar då jag har svårt att somna med störande ljud om kring mig och sover väldigt lätt. Vaknar av minsta lilla ljud om jag inte har propparna på mig.
    Har du något bra tips på öronproppar att sova med? De vanliga gula som jag har får jag ibland lite ont av.

    • Jag kör också på de gula (storlek small) men jag vet vad du menar med ont i öronen. Och ibland kliar det. Har inte hittat något bättre..tyvärr.

  2. Känner precis igen det du skriver om att det kliar och gör ont i öronen. Trots det så fortsätter jag att sova med öronproppar varje natt då det är så skönt att få sova i tystnad. Måste ta och försöka hitta några skönare öronproppar att sova med. Jag har också de gula i minsta storleken. Den större får jag ont av efter en kort stund. Går inte alls att sova med. På konserter, uteställen, spinningpass, bio och andra ställen med hög volym använder jag apotekets musik och simproppar. Jag är rätt ljudkänslig så utan proppar får jag ont i öronen och tinnitus vill jag verkligen inte få. Dessa öronproppar tycker jag är riktigt sköna och gör inte alls ont. De dämpar lagomt och jag tycker att jag hör bättre med propparna i än utan när det är hög volym. Kan verkligen rekommendera simpropparna. Dock går de inte sova med då skaftet på dem sticker ut. Fungera även kanon när man simtränar. Hatar att få vatten i öronen.

Kommentera

