The little things

IMG_4109

Träningsdag idag. Jag valde att ge mig ut på en joggingtur då jag av någon anledning bliv sugen på att springa i morse. Det gick väl sådär. Tungt pass idag, dåligt med ork. Jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på. Dålig kondis är väl det mest ärliga!

IMG_4111När jag kom hem efter min halvtimma som frustande tomat körde jag mina plankan-dra in knäna-armhävningar. Alla tre seten orkade jag. Jag vågade inte hoppa hopprepsintervaller nere på gården. För många nyfikna barn där. Filip Hammars sommarprat i lurarna. 

IMG_4122Mynta la sig i som vanligt och fastnade på bild. Sötskrutt. En rolig grej som jag tänkte på idag, och som låter väldigt pluttig: ni vet när man tar ett litet springsteg upp för något trappsteg eller över en trottoarkant (ni kanske inte ens har tänkt på att ni gör det ibland). Jag gör det nu utan att det hugger till av smärta någonstans. Och så kan jag oftast sätta mig i och resa mig ur soffan utan att behöva tänka på hur jag gör det, för det gör inte ont. Sånt som man absolut inte reflekterar över om man inte har ont, men som  är en big deal för mig. Och idag sprang jag utan värktabletter för första gången. Det är de små sakerna som gör hela allting.

3 reaktioner på ”The little things

Kommentera

