Ett boktips

När sommaren började nalkas köpte jag mig ett Storytel-abonnemang. Ljudböcker rakt i mobilen, bara att ladda ner och lyssna. Perfekt i grönskakslandet! Det är bara det att jag är ovan vid ljudböcker och glömmer bort att jag har dem i obegränsad mängd i fickan. I stugan kommer jag ihåg, men när jag sitter hemma och finurlar och inte vill titta på tv till exempel, eller när jag är ute och joggar (sällan skådat) då kunde man ju faktiskt langa fram en bok. Nu har jag redan lyssnat färdigt på årets mysigaste och mest småroliga bok, men det kanske dyker upp någon som är nästan lika bra.

IMG_4080En man som heter Ove. Läs den. Om Ove, katten, det blonda mähät och vinterkängan, ynglingen, lufsen och den gravida utländskan. Och om hans älskade Sonja. Den framkallar inga gapskratt, men grannarna på kollo undrade nog vad jag gick och småfnissade åt i ungefär tio timmar. Jag gillar mycket. Är det någon som vill ha en ljudbok från Storytel? Jag fick några att ge bort, så säg bara till!

Kommentera

