En virkutmaning

IMG_4043Ni vet den där stugfilten som jag håller på med.. Ni läste om den första gången här, och sen har jag tjatat om den bland annat i det här inlägget, och det här. För några veckor sedan såg jag att en tjej på instagran (@pysselpralinen) startat en #virkafärdigtpå14darchallenge. Jag hade inte så mycket garn hemma, men beställde på nätet eftersom min garnbutik stängt och förra veckan hakade jag på utmaningen. Nu virkar jag så nålen glöder. Jag tror det ska gå vägen! Har jag tur är det 17 rutor kvar. Har jag otur måste jag göra ytterligare 13. Hur stor ska jag göra filten?

P1130104 P1130106I lördags virkade jag i solen, det var så himla mysigt! Eller rättare sagt så sydde jag ihop rutorna. Jag vill lära mig att virka ihop dem med en slags virkad fläta. Har kollat filmklipp på youtube, men inte riktigt fattat än. Det kanske få bli ett projekt för semestern som så snart är här. Jag längtar..

6 reaktioner på ”En virkutmaning

    • Men guud vilka fina, såna måste jag lära mig att virka!! Dog en smula där. Det får bli nästa projekt, efter den här filten och den andra och den tredje jag håller på med….

  1. Du kommer väl ihåg att Ingrid visar dig hur du kan vilka ihop rutorna så det blir smidigt. Men ”streesa” inte som Kalixborna säger.

    • Nej då jag stressar inte. Så skönt att börja se slutet efter ca tre års oregelbundet arbete.. Ingrid ska absolut få visa mig vid tillfälle. Tror du hon vet hur man ”flätar” ihop dem?

Kommentera

