Om nötter

Vi var ute med jobbet idag. Bowling och middag stod på agendan. Kollegan är allergisk mot vissa nötter, och när efterrätten kommer in visar det sig att det är nötter strösslade över den.

-Vad är det för nötter?

-Eh..ja det är nötter..

-Ja men vilken sorts nötter? Jag är nämligen allergisk.

-Eh..jag..vill du att jag går och frågar?

-Ja  tack, det vore bra.

(Kommer tillbaka. Nöjd.)

-Det är vanliga nötter, med salt!

-??? Ja men alltså, vilken sort?

-Vanliga nötter.

Ja men vad skönt, för det är ovanliga nötter jag är allergisk mot. Alltså, kom igen. Vad tusan är vanliga nötter?

Vanliga nötter, med salt, är alltså jordnötter om ni vill veta. Utöver denna komiska och ganska sorgliga konversation hade vi en väldigt trevlig kväll. Högst oklart hur det gick i bowlingen, inte tusan vann mitt lag i alla fall..

IMG_3852

IMG_3857

IMG_3859

IMG_3860..mot slutet av middagen öppnade sig himlen så vi lär inte behöva vattna imorgon. Det var ju tur att vi inte satt där i skarven mellan taken!

 

Kommentera

