Arma armar

IMG_3794PT-pass nummer fyra idag. Det är inte direkt a walk in the park kan jag tala om. Nej, han kör hårt med mig, och även om jag tror att jag ska dö just då så är det samtidigt så himla roligt. Idag fick jag ett gäng övningar som jag kan kombinera med mitt gamla pass som jag kört nu i ungefär sex veckor. Idag fick jag övningar som förutom att de bygger styrka även jobbar på konditionen. Roligast var nog hopprepsintervallerna. Sist vi körde fick jag hoppa i 40 sekunder följt av 20 sekunders armhävningar. Höll på att kola vippen. Idag fick jag hoppa i 75, 60, 45, 30 och 15 sekunder med 30 sekunder vila mellan. Svettigt, men SOM jag ska köpa ett hopprep. Sist orkade jag knappt några enkelhopp utan körde bara dubbelhopp (alltså när man hoppar två studs mellan varje gång repet landar i marken). Nu orkade jag faktiskt ganska långa perioder med bara enkelhopp. Utveckling! Jag tror det är mina tabataintervaller på cykeln som tagit skruv.

Dagens jobbigaste var en övning som egentligen ska utföras på boll. Med vristerna på bollen ska man stå i plankan, dra in knäna mot kroppen, ut i planka igen och därifrån göra en armhävning. Det gick inte. Jag kom, efter mycket om och men, upp till plankstående och kunde dra in knäna men sen var det stopp. För klen. PT Niki fick tänka om. En handduk på golvet fick det bli. Fötterna placeras på handduken. Plankstående, dra in knäna mot kroppen genom att glida på handduken, ut till planka igen och sedan en armhävning. Jag fick gå ner på knä och göra armhävningen, men snart ska jag nog klara den på tå, hoppas jag! Nästa steg blir att ge mig på bollen..

Unknown

Sedan följde bröstpress och rodd i maskin och det hela avslutades med utfallsteg baklänges från stepbräda i smithmaskin. Och en utfallsövning/balansträning med stång fick jag ju också. Nu blir det ett sommaruppehåll så jag får kämpa sol allena. Jo, angående rubriken. Mina armar har fått sig en rejäl omgång i och med passet idag. Det var jobbigt att hålla i ratten på väg hem. Det var även jobbigt att tvätta håret och att torka det. Hela jag var faktiskt så trött att jag somnade på soffan en timme.

IMG_3818Glad och svettig efter passet!

 

En reaktion på ”Arma armar

  1. Pingback: Nytt pass! | lifebymanda

Kommentera

