Veckans träning

Alltså, det gick ju sådär med träningen i förra veckan så den här veckan var jag på hugget igen. Glad i hågen (nåja) och med en ryslig värk i ländrygg och kring bäckenet tog jag mig till Friskis i måndags. När jag kom in genom dörrarna blev jag förbisprungen av en grupp personer med en gyminstruktör i spetsen. Gruppträning i gymet. ”Nu ser vi till att samla ihop alla balansbollar vi kan hitta, så ses vi på övervåningen sen”, hörde jag i förbifarten. Inte nog med att jag hade ont som tusan, alla mina övningar utom tre utförs på balansboll. Där satt de och balanserade medan jag inte kunde göra något. Snopet. Jag gjorde vad jag kunde i alla fall, och kom till slut på den troliga orsaken till värken. Kompostgrävning hela lördagen.

Idag var jag där igen och nu gick det bättre. Ryggen känns fortfarande ganska retad, tror det är quadratusmusklerna som spökar. Jag gjorde alla övningar utom ryggliggande sidorullningar på boll, för det kändes som att det bara skulle hugga och göra ont. Ökade på sittande rodd och snart får jag kanske öka på latsdragen. Är lite besviken på att träningsvärken hållt sig borta efter de senaste träningarna. Tycker att jag tar i bra och ökar. Fast man kanske inte alltid får träningsvärk? Jag ser fram emot nästa PT-tillfälle när passet ska justeras lite. Det känns som att det är dags snart 🙂

IMG_3681Nu längtar jag efter helgen och sovmorgon. Den här veckan har jag varit så trött. Blev två timmars övertid på jobbet igår igen, annars kör jag ju träning måndag, onsdag och fredag. Och så börjar jag längta lite efter semestern..

Uppdatering: Det vore  ju kul med lite träningsbilder, men tyvärr har jag inga. Känns inte riktigt bekvämt att langa fram telefonen på gymet. Klick, klick. Hm, får fundera på det där. 

Kommentera

