En kväll med grabbarna

Som vanligt körde vi grillmiddag i stugan idag. Ibland är det bara hjärtat och jag, och ibland bjuder vi in några vänner. Idag blev det 5 grabbar, en stor hanhund och jag.

IMG_3660Först var jag lite rädd för hunden. Rädd är egentligen fel ord, men jag har mycket respekt för vissa hundar. Den här såg lite farlig ut, men han visade sig vara riktigt snäll.

IMG_3661Vi invigde nya, fina och stora grillen. Krilli, krilli..

IMG_3667Klas hade bakat årets första rabarberpaj. Om någon vill ha rabarber så har vi en hel planta full. Man får gärna!

IMG_3673Sa jag förresten att vi skaffat diskmaskin till stugan? Mycket praktiskt.

IMG_3675Plötsligt satte sig diskmaskinen i mitt knä, med sin snutteölburk i munnen. 35 kilo är ganska tungt. Först blev jag lite förskräckt i några sekunder, men jag vågade inte säga ifrån till den stora hunden. Sen var det rätt mysigt att kramas lite. Nu är grabbarna på Flustret (inte hunden dock), men jag valde att åka hem istället. Och SOM jag är nöjd med mitt beslut. Nu ska jag sova, guvaskönt.

Kommentera

