Det tar sig

IMG_3654Äntligen tillbaka på Friskis idag efter en hel veckas uppehåll. Det är inte klokt. Jag var lite nervös, för jag har drabbats av träningsvärken från yttre rymden i mina ben efter Blodomloppet, men det känns bättre nu efter träningen när jag fått röra på mig lite. Jag märker att jag blivit mycket mer stabil i mina diagonala ben/armlyft på bollen och nu är det dags att höja vikten på latsdragen. Men där jag märker  störst skillnad är på tabata-intervallerna på cykel. Första gången jag gjorde dem höll jag på att avlida allra minst, och idag (det är faktiskt bara tredje gången jag kör dem) gick det så himla mycket lättare. Det är helt otroligt. Hur snabbt förbättras konditionen egentligen? Jag är fortfarande sugen på att prova på det här med jogging lite mer, men benvärken ska få lägga sig lite först. Hur som helst, ett riktigt skönt pass inför helgledigheten.

Kommentera

