Till skogs

mynta (2)Den här veckan har gått alldeles åt skogen vad gäller träningen. Ajaj, nu får jag bannor av PT-Niki. Det började på måndagen med en svidande hals och en bedövande trötthet efter ett extra arbetspass under helgen. Planen blev istället att gå på gymet mellan jobb och Blodomloppet på onsdagen. Jag skulle ju ändå bara promenera så det skulle gå fint tänkte jag. Det hade det säkert gjort också om jag inte fastnat på jobbet i närmare två timmar för länge. Men gud så irriterande..

IMG_0477Vi hade i alla fall en himla trevlig kväll med jobbet (tyvärr glömde jag som vanligt att fota så ni får hålla till godo med en bild på Svandammen), och som jag egentligen räknat ut redan innan blev jag galet frustrerad i gånggruppen. Det var packat med folk, och det gick så lååångsamt. Är för mycket tävlingsmänniska för det. Så jag började jogga istället, det som gick i trängseln och det jag orkade vill säga. Och det gick så mycket bättre än jag trott, för jag trodde inte jag skulle klara mer än ett par hundra meter med min ljumske. Har ingen aning om hur långt det blev till slut, men det är egentligen strunt samma. Det var riktigt roligt! Blev nästan sugen på att anmäla mig till något lopp, men jag ska nog prova att jogga några fler gånger innan jag gör det. Jag har en ganska spännande träningsvärk. Väldigt assymmetrisk. Vänster vad är mycket mer öm än höger vad. Höger baklår gör mer ont än vänster baklår, och vänster skinka verkar ha fått sig en hårdare omgång än den högra. Vad har jag lyckats med för en konstig snedbelastning då? Nu står i alla fall träningsväskan packad för ett fredagspass efter jobbet. Nästa vecka är det fullt ös igen!

Kommentera

