Fredagspass

Skönt pass inför helgledighet. Jag har bestämt mig för att träna tre pass i veckan på måndag, onsdag och fredag i första hand. Anledningen att jag inte planerar träning under helgen är att jag tror det blir svårt att komma dit nu när stugan hägrar. Så hur har det gått då? Bra tycker jag.

IMG_3468I utåtrotation i cablecross har jag hela tiden kört med 1,4 kilo istället för de 1,25 som jag startade med. Detta p.g.a. att vikterna är lite olika i de olika gymens maskiner. Jag skulle först klara 2×20 st och sedan öka till 2×30 repetitioner med samma vikt. I fredags körde jag 30 repetitioner i första setet och 20 i det andra. Första gången jag testade fick jag hjälpa till och dra lite i vajern redan efter de tio första repetitionerna. I bröstpressen på boll har jag varit lite feg. Ökat från fem till sex kilo, men har inte riktigt vågat mig på sjukilosvikten än. Kanske på måndag? Det ska jag ha som mål! I sittande rodd på boll har jag gått från 2,5 kilo till 3,75 och i enarmslatsdragen vågade jag mig på 10 kilo i första setet och körde sedan 7,5 i  det andra. Ryggliggande sidobollrull är mindre otäckt än i början, men jag har svårt att veta om jag gör rätt. Det känns som att jag går mycket i sidled med benen men kanske lite för lite med överkroppen. Jag får fråga Niki på onsdag när det är avstämning och dags att utöka träningspasset. Det var lite ont om tid i fredags eftersom vi var bjudna på middag, så jag hoppade över mina cykelintervaller. Får skärpa mig med dem, för konditionen behöver verkligen stärkas.

Kommentera

