Påsken hittills

IMG_3238Fyradagarsledigt, helt underbart skönt! Vi har varit i stugan nästan hela tiden. Trädgårdsarbete är ju bara att glömma, men inomhus finns massor att pyssla med. Det är så roligt att vara igång igen! Jag har använt min påskgula mössa, passar bra tycker jag.

P1100508På långfredagen kom pappa förbi och kikade på hur vi ska göra när vi lyfter stugan längre fram i vår. Den har sjunkit i bakant och lutar mer än lovligt mycket. Vi kom fram till att det måste grävas ur lite under stugan, och att ett par domkrafter behövs. Sen behövde vi en fikapaus.

P1100524Jag satte påskfjädrar i vinbärsbusken. Det är det enda påskpyntet jag har ägnat mig åt på flera år. Rätt kul det där med fjädrar. Jag tror det får bli en tradition!

P1100530Och så fick småfåglarna påskägg. Antingen har de inte hittat dit än, eller så blev de misstänksamma när det plötsligt dök upp bollar i träden. De har väl hört att vi har katter..

P1100547Men det vi ägnat allra mest tid åt är att slita ner tapeterna från väggarna i stugan. Varför då, undrar ni kanske? Jo såhär. Dels var tapeten klistrad direkt på träpanelen, så de hade spruckit längs med nästan alla brädor under vintern. Sen ska vi bygga om litegrann och blir då tvungna att ta bort garderoberna. Bakom garderoberna finns ingen tapet. Alltså skulle det se väldigt roligt ut om vi inte tog bort tapeten överallt. Det kan ju inte ta så lång tid, tänkte vi. Det tar lång tid att peta ner tapeter som sitter som berget och som dessutom spikats fast med tusentals små nubb. Det vet vi nu. Och ni kan vara lugna. Vi ska inte ha brun träpanel. Den ska målas, och det kommer bli så fint!

Kommentera

