Vad har jag gett mig in på?

IMG_3137Den tionde april smäller det, för då ska jag på mitt allra första möte med min blivande PT! Jag bokade nyss och nu är jag taggad. Hade velat ha en tid veckan innan, alltså i nästa vecka, men då verkar det vara påsklov i PT-land. Jag har valt min naprapat Niki till tränare. Dels för att han är riktigt duktig men också för att han känner mig och mina krämpor väl. Jag är helt övertygad om att åtminstone en del av mina ondskor går att träna bort, men jag kommer ingen vart på gymet när jag harvar själv. Jag vill ha tips och idéer på hur jag kan variera övningarna. Dels efter dagsform, för det kan variera en hel del, men också så att jag inte blir uttråkad. Det är varken kul eller bra att köra samma övningar vecka efter vecka. Jo och så var det det här med vecka efter vecka. Det går bra i några veckor och sedan händer något som gör att jag kommer av mig. Sen är det nästan omöjligt att sätta igång igen. Jag behöver en spark i baken och en liten piska att veta att jag ska på en uppföljning om några veckor, och då kan jag ju inte inte ha tränat… Det är ju jättekul att träna när man har flyt och är inspirerad, det är bara det där med att ta sig dit. Min plan är att träffa min PT ungefär en gång i månaden eller kanske var sjätte vecka. Då borde det finnas något att utvärdera. Vi får se vad han tycker när vi har första mötet. Jag provar det här nu och ser vart det leder. Det ska bli spännande!

Kommentera

