Vem där?

Det är någon som smyger utanför fönstret..

IMG_3172..och för ett väldigt oljud. Tur att jag vet att det  är plåtslagarnisse som är i farten för annars hade jag nog blivit lite skraj!

IMG_3174I går fick vi nya fönster, och jag måste ge en eloge till Dalkarlarna som utför fönsterbytet för herrejissus vad snabba de var. Enligt planen skulle de jobba i vår lägenhet tisdag, onsdag och torsdag. På en dag var allt klart, utom just plåtarna på utsidan mot loftgången. Så nu har vi nya fräscha fönster, en balkongdörr som går att öppna och stänga utan problem och slipper ha allt inplastat i två dagar till. Och så städade de efter sig. Tänk va! Än så länge, mycket nöjd.

IMG_2732Jag är lite extra tacksam att det blev klart i går eftersom jag är hemma sjuk i dag. Förbaskat. Jag tycker att jag fått min dos förkylning för säsongen. Jag var hemma en vecka i november och sen låg jag däckad i 4-5 dagar i mellandagarna. Det borde räcka. Men så i lördags kom kliet i halsen och jag hoppades att det inte skulle bli mer än så. Det blev det inte heller förrän i går morse när rösten dragit på semester och jag blev mer och mer matt under dagen. Jag härdade ut ända till fyra, och sen släpade jag mig hem, klämde två alvedon och slocknade på soffan efter en stor kopp te. Finns det någon rättvisa i denna värld?

Kommentera

