På promenad genom stan

Efter att ha jobbat till kvart över fem hela veckan och ytterligare en halvtimme idag hastade jag mot Saluhallen för att inhandla veckans fredagsmys (Jag är så less på det ordet men ändå använder jag det, är jag oslug eller vad?). Räkor, surdegsbröd och örtaioli. Fint det. Hungrig som en varg.

IMG_2714Styrde stegen mot bussen när jag såg det här och stannde upp en aning. Varför hasta så där? Det var ju riktigt fint. Det är så lätt att bli hemmablind vilket är synd för vi har en riktigt vacker stad, åtminstone runt ån.

IMG_2716Vände mig om och såg något ännu vackrare. Några djupa andetag. Ser fram emot helgen.

IMG_2718Vid ån är träden fulla av ljus fast julen är förbi för längesedan. Såg bussen komma men insåg att jag inte skulle ha en chans att hinna med den så jag stannade och tittade skyltfönstret på Trolltyg. Ville ha nästan allt.

IMG_2720Sen kom jag fram till Stora torget. Bussen stod kvar. Ökade takten men missade med ungefär 15 sekunder. 10 minuter till nästa buss. Sjönk trött ner på bänken. Den där bänken som sades vara uppvärmd när torget byggdes om för en massa år sedan. Har aldrig känt det förrän idag. Väntan på bussen blev så mycket mer angenäm med värme under rumpan. Är det någon mer som känt det eller tror ni att jag inbillade mig?

IMG_2726Sen åt vi räkor som galna. Gud så gott det var. Jag var så fokuserad på att äta att jag alldeles glömde bort att fota godsakerna. Men jag lyckades fota Chaplin som suktade efter räkor och rom…

Kommentera

