Byggdammet är tillbaka

Vi har gjort ett ryck med lägenhetsrenoveringen nu i helgen. Den har ju varit i princip vilande sedan vi köpte lilla stugan och med bara någon månad kvar tills vi förhoppningsvis (om våren är tidig) kan börja hänga där igen insåg vi att det är nu det är dags att satsa om vi inte ska dela lägenhet med renoveringsprylarna ännu en sommar. Kan vara världens längsta mening det där. Anyway.

IMG_2676Helgens projekt har varit arbetsrummet. Vi ska ju smacka upp en tapet där, men det är inte bara att smacka minsann. Det finns tre andra väggar där inne som behöver målas, och innan det kan göras måste man spackla och slipa. En hel hink med spackel har gått åt. Det var rätt ojämna väggar fick vi bittert erfara.

IMG_2680Mina armar är totalt lealösa efter dagens match med slippappret. Tur att jag hade sinnesnärvaro nog att använda ena armen till det grova slippappret och den andra armen till det finare. Jämna ut träningsvärken lite, bra där!

IMG_2673

IMG_2681Den här slipningen gör mig gråhårig. Nu har jag landat i soffan och funderar på om det finns något renoveringsaktigt jag kan förmå mig att hugga tag i. Antagligen inte efter som det mesta kräver armar och händer. En dusch kanske vore på sin plats istället! Hej byggdamm. Jag har inte saknat dig.

2 reaktioner på ”Byggdammet är tillbaka

Kommentera

