Om när jag gjorde gymdebut, igen.

Wohoo, jag har vaknat med träningsvärk! Hej du ovanliga känsla! Förutom i söndags, efter att ha skrapat rutorna på två (två!!) bilar, har jag inte haft träningsvärk på väldigt länge. Jag tror det var i slutet av oktober eller så. Jag gick till gymet efter jobbet igår. Tanken var att jag skulle gå i tisdags. Det skrev jag ju efter att jag köpt mina nya tärningskläder och var taggad till tusen. Sen satt jag över en och en halv timme på jobbet och skrev klart en rutin som måste bli färdig och sen var jag alldeles för hungrig och trött för att gå och träna. Men igår var jag alltså där. Och jag tror minsann att det tunnats ut något bland maskinerna

IMG_2624Så här såg jag ut på gymet. Ja jag vet att det är samma bild som jag tog hemma i måndags men man kan ju inte fota sig själv på gymet hur som helst. Jag var galet duktig och tog i mer än jag tänkt. Pressade mig själv lite, för hur ska man annars bli bättre om man inte tar i lite mer än vad man tror att man orkar? Gick därifrån med mjölksyra och skakande kroppsdelar. Återigen har jag tvingats inse hur fruktansvärt svag jag är i mina magmuskler. Jag orkar ingenting, vilket leder till att jag tycker det är så himla tråkigt att träna magen. Dålig cirkel det där. Tror jag måste få lite tips på bra övningar, så en instruktion får nog bokas!

IMG_2641Så här såg jag ut när jag väntade på bussen på vägen hem. Hujedamig vad det snöade. Och hej vad bussen var sen. Det var tur att jag köpt en drickyoghurt på gymet för annars hade jag nog blivit riktigt ilsk där ute i ovädret. Ni ser ju den stirriga blicken. Bäst att passa sig liksom.

IMG_2640IMG_2638Men det var fint där i halvskymningen. Tänk att det börjar ljusna. Det här var ungefär klockan fem. Längtar efter våren och vårblommorna!

Kommentera

