Det senaste om stugfilten

P1070677

För ett par år sedan började jag ju virka en filt med mormorsrutor. (Jag har ju börjat med många mormorsrutefiltar men den här har jag kommit längst med förutom den som faktiskt blev närapå klar!) Ni känner nog igen den. Min stugfilt som jag hållit på med så länge. Det ringer några klockor misstänker jag!

img_1586

Mynta fick provligga filten hemma, och den fick klart godkänt!

IMG_1371

Jag började virka på filten igen efter att vi totalt kärat ner oss i stugan, och när vi faktiskt fick stugan i somras var filten ganska stor. Den fick bo i stugan över sommaren, och under tiden virkade jag fler rutor och sydde ihop. Här ligger den dubbelvikt över soffan.

IMG_1590

I höstas fick den följa med hem till en kompis på stick- och virkkväll. Sen har det inte hänt så mycket.

IMG_2616

Nu när våren börjar kunna anas så smått och drömmarna om en sommar i stugan väcks på nytt, då har jag plockat fram garnerna igen och filten har börjat växa igen!

IMG_2617

Hoppas att den blir klar innan sommaren är här. Då ska jag kura upp mig i soffan någon regnig dag och värma mig under min stugfilt medan jag bloggar om våra stug- och trädgårdsprojekt.

En reaktion på ”Det senaste om stugfilten

  1. Pingback: En virkutmaning | lifebymanda

Kommentera

