Tisdagsförmiddag innan jobb

Jourjobb ikväll igen. Det känns som att det varit mycket jour de senaste veckorna. Helgen innan jul, nyårsdagen, i lördags och så i kväll. Det är riktigt skönt att få sovmorgon, det ska jag inte sticka under stolen med, och jag kan göra vad jag vill ända fram till ungefär klockan fyra på eftermiddagen men jag skulle ändå hellre jobba dag. Jag gillar verkligen det här med regelbundna arbetstider och jag älskar att ha kvällarna  och helgerna lediga (så när som på var sjätte då). Jouren är okej, men det är ändå en anspänning för tänk om något klurigt eller svårt inträffar och då har jag bara mig själv att konsultera, och någon jourläkare i andra änden av stan per telefon. Men jourläkaren kan knappast hjälpa mig om någon vårdtagare har tappat bort sig själv eller vägrar öppna ytterdörren. Nåväl, det brukar ju gå bra.

IMG_2008I morgon jobbar jag min sista dag på Liljefors, i alla fall på ett tag. Det känns spännande och roligt att byta, men så klart lite ledsamt och tråkigt att lämna de trevliga kollegorna och rara gamlingarna som jag lärt känna under den här tiden. Vissa lär man känna lite för bra och andra alldeles lagom mycket. Men de är säkert hemskt trevliga på nya området också.

IMG_2394Nu är frukosten intagen, facebook och bloggarna kollade, nyhetssidorna genomskummade och jag ska se om jag kan få någon ordning på röran i arbetsrummet. Vi sålde ju våra två skrivbord och har nu istället skaffat ett gemensamt i form av en lång köksbänkskiva. Så här med facit i hand skulle vi kanske ha köpt en längre, men nu gör vi det bästa av den vi har. Nu är det rensa, organisera och åka till Kupan med överskottet som gäller. Jag som älskar att rensa..på riktigt. Jag blir bara så fascinerad att vi fortfarande har grejer att rensa ut eftersom vi gör en ordentlig genomgång någon gång per år. Nu ryker många av böckerna i bokhyllan, för hur ofta läser man egentligen om dem i ärlighetens namn? Nä, jag är inte mycket för grejer som står och samlar damm. Enkelt, rent och lättöverskådligt den är min melodi. Jag hittade förresten en rolig blogg för en organiseringsjunkie som jag, forvaringsdrottningen.com.

IMG_2399

3 reaktioner på ”Tisdagsförmiddag innan jobb

  1. Tack Malin, jag kunde inte låta bli den.. Den är från Arabias muminserie. Vi har några stycken och kaffet är så gott att dricka ur dem!

  2. Haha coolt!! Jag brukar norpa barnen temuggar ,som är från denna serie, just bara för att kaffet blir godare!!

Kommentera

