Det var inte så här jag tänkt mig ledigheten

Jag vaknade på juldagsmorgonen med en skum känsla i halsen. Tjockt och hostigt. Men i övrigt mådde jag bra. Vi satte oss i bilen och styrde mot Sundsvall. Hosta sig lite på vägen. Jag ska berätta mer om julen en annan gång, nu är det fullt fokus på hur synd det är om mig. Vaknar på annandagen. Ah, ingen hosta i natt. All safe. Drar ett djupt andetag och det rosslar till ända från ljumsktrakten. Oh joy. Klarar mig till lunch när jag börjar frysa och blir ordentligt trött. Ligger utslagen resten av kvällen. Kul sällskap. Så kommer torsdagen och allt känns fint. Bara lite hes. Se där ja! En snabb förkylning. Tur det eftersom vi ska åka 30 mil hemåt igen. Nånstans kring Söderhamn slår det till igen. Tröttman. Ont i halsen. Käkar lite mat och åker vidare. I höjd med Tierp blir det riktigt drygt. Jag tror att jag ska somna hela tiden. Törs inte köra snabbare än 80-90 vilket såklart gör att det tar evigheter att komma hem. Kämpar mig in på ICA för att handla lite och däckar sedan på soffan. Och där har jag legat sedan dess. Hostar och nyser om vartannat. Mest nyser. Tror jag har nyst 2348 gånger bara idag. Noll matlust. Svettig och kall om vartannat. Och nästäppan ska vi inte ens tala om. Kul julsemester. Tack för det.

2 reaktioner på ”Det var inte så här jag tänkt mig ledigheten

Kommentera

