Fikapaus i Hu(n)diksvall

När vi åkte upp till farmor i tisdags fick vi erbjudande om en pausfika i Hudiksvall på vägen. Det var Malin och Bosse, deras fem hundar och katten Vilse (som var och hälsade på hos Malins mamma) som ville bjuda på en kaffetår. Självklart tackade vi ja!

IMG_2320Hela gänget bus, a.k.a välkomstkommittén.

Bosse och Malin hade fram till alldeles nyligen fyra stora hundar. En kungspudel, två flat coated retrievers och en st Bernhard. Det kan man ju tycka är ganska många hundar, och ganska många kilo hund. Men Bosse och Malin hade inte fått nog så de skaffade en till st Bernhard. De är inte kloka nånstans, men alldeles underbara!

IMG_2274Här är senaste tillskottet Tintin, söt som socker med den allra mjukaste pälsen!

IMG_2275Katten Vilse är härdad och stenkool. ”Fem hundar i huset, det är väl inget” verkar Vilse tycka.

IMG_2281Jag är så fascinerad av dessa stora hundar. De är helt fantastiska, men jag blir samtidigt lite nervös (men absolut inte rädd) på grund av deras imponerande storlek. Bentley är lite sugen på bulla..

IMG_2277Mattis med pudelfrillan, ja han är ju en pudel dessutom!

Tyvärr lyckades jag inte få något bra foto på grabbarna grus, alltså flattisarna Sammi och Chester, men de var såklart också där. Men jösses alltså. Igår när vi kom hem efter resan fick vi veta att hela familjen varit med om en otäck bilolycka på vägen hem till Uppsala. Alla klarade sig tack och lov oskadda utom det här hjärtat..

IMG_2318..Bentley som for ut genom bakrutan och som nu vårdas på Ultuna. Vi håller alla tummar och tassar här hemma att han ska krya på sig snabbt och att han snart ska få komma hem. Jag är så otroligt glad att det gick så bra som det gjorde. Här skriver Malin om det som hände. Gripande och så otäckt. Jag tror jag läste inlägget fyra gånger innan jag lyckades ta in allt. Ta hand om varandra hörrni!

Kommentera

