När Yarvis inte var vatten värd

IMG_2240Kommer ni ihåg att Yarvis batteri tokdog förra veckan? Det gjorde det i alla fall. Och jag hade tid på verkstaden idag för byte av batteriet eftersom det var dåligt redan förra året enligt bilbesiktningen. Jo då.. Mamma kom hit med sin bil i ottan för att ge starthjälp. Allt gick bra och bilen startade. Jag skulle backa ut bilen och köra iväg. Då har Yarvis FRUSIT FAST och givetvis får jag motorstopp. Ja men vad festligt. Det var långa haranger vackra ord som porlade ur min mun i den arla morgontimman. Många ord som började på J, F och H. Vi provar att koppla startkablarna igen och vad händer? Niende, nada, nothing, inget alls. Alltså verkligen inget alls. Det hela upprepas några gånger och sen får vi ge upp. Bara att ringa verkstaden och fråga om jag kan komma dit senare. Jodå, innan tio skulle gå bra. Ringa pappa. Be om bogseringshjälp. Ska bara dricka kaffe först, meddelade pappa. Sen kom han med sin bil, traktorn som jag skrev om i samband med vår renovering. Pappa kopplade sladdar, drog ett par svordomar och kickade igång bilen. Inte. Få. Motorstopp. På. Väg. Till. Verkstaden. Nu är bilen i alla fall inlämnad och jag väntar på ett sms om att den är klar att hämta. Jag gillar verkligen min bil, så länge den fungerar. Tack snälla föräldrarna för hjälpen! Och oj vad hjärtat ska få ta körkort efter det här… 🙂

Uppdatering: Det blev bara laddning av batteriet då det var bra i grunden. Nästa år ska vi själva ladda batteriet inför vintern så kanske vi slipper såna här äventyr igen! 

Kommentera

