Mynta ♥ julgran

Min ambition i år var att ta in julgranen tidigt, typ en vecka innan jul, för att hinna njuta av den lite innan jag vill slänga ut den igen. När julen är över, alltså den 27:e, är jag less och vill inte se ett barr nånsin igen. In kom den, men klädd har den inte blivit än. Där står den och barrar alldeles naken. Mynta har älskat granen från första stund. Hon satt och kurade under den hela det första dygnet med sina crazy lysande ögon.

IMG_2221I förrgår blev granen om möjligt än mer populär för då kom matte hem med väldigt spännande pynt. Det blev jättefint, och jag ångrade mig genast att jag inte köpt fler paket.

IMG_2239Det gick väl sådär med pyntet. Det är nämligen så att Mynta inte KAN låta bli att försöka fånga pyntet. Och i sin iver river hon ner alla barr. Kolla på golvet..

IMG_2238Pyntet fick  flytta högre och högre upp i granen och nu hänger allt i toppen. Matten blir matt. Men hon är ju så söt, Myntan, och det är ju ändå jul. Och tänk vad skoj det blir med alla kulor och ljus som ska upp sen.. Vi skaffade förresten en julgransmatta i år för första gången. Ja ni ser ju på den översta bilden. Det blev jättefint med den, men efter en timme fick vi ge upp om mattan. Den var nämligen jättebra att rivstarta på, vilket ledde till att granen snurrade runt flera varv och riskerade att välta. Det var 250 spänn i sjön, och granen står direkt på golvet i år igen. Livet med katter, oh joy!

Kommentera

