Ut i skogen

På lördagseftermiddagen begav vi oss ut i Vedyxaskogen tillsammans med sex av Klas arbetskamrater och två glada hundar. Det var knallmörkt redan strax efter fyra när vi gav oss iväg. Målet var grillplatsen vid Viltvattnet. Tur vi hade pannlampor för annars hade vi nog gått vilse.

Fast om jag ska vara helt ärlig så hade vi bara släckt ner hemma och låtsades att vi var ute i skogen..

Jag googlade fram en brinnande eld som vi beskådade genom mobiltelefonen. Så himla mysigt! Skönt att slippa kylan..

Nej jag skojar bara. Vi var ute i skogen på riktigt. Jag vet, det är inte likt mig men ibland överraskar jag till och med mig själv. Det var så mörkt att hundarna inte hade synts om de inte haft reflexvästar på sig. Det var knappt de syntes ändå, och jag blev väldigt fövånad när mörkret hoppade upp på mig och gav mig en blöt puss på kinden!

Vi grillade korv..

..och sen blev det marshmallows till efterrätt. Det var lätt att bränna dem!

Sen gick vi tillbaka till stan igen i den mörka, mörka trollskogen..

Kommentera

