Veckan hittills

Åh vad jag känner mig seg. Det är som att hjärnan inte riktigt hänger med på jobbet. Jag skyller på allt snor som fortfarande bor i mitt huvud och allt slem. Det kan väl göra vem som helst trögtänkt? Hur mycket kan en människa producera? Det är sånt som upptagit mina tankar under den senaste veckan. Tack och lov börjar det sina nu.

I måndags var jag ledig eftersom jag jobbat i helgen. Så skönt att få göra vad man vill. Jag åkte till Panduro och fyndade lite pysselgrejer. Köpte papper som jag skulle klä om kartonger med, men det blev lite klumpigt  och sprack så jag måste nog hitta något lite tunnare papper. Är det någon som vet vad som är bra att använda? Jag klädde  i alla fall om ett par tändsticksaskar så de blev lite roligare.

Sedan åkte jag till bästaste naprapat Niki i Knivsta. Idag jobbade vi med min dumma, dumma ljumske som gör så ont. Visar sig att jag har rejäla triggerpunkter i raka lårmuskeln och även i psoasmuskeln. Det blev laserbehandling, pressur och stretching och sen var allt ont borta….för att sedan komma tillbaka med besked på kvällen och under tisdagen. Men jag är duktig och har gjort mina stretchövningar och idag känns det betydligt bättre.

Efter behandlingen besökte jag prylboden i Knivsta. Där fanns det en massa spännande att titta på! Jag hittade två djupa och fem flata tallrikar med blommor på till stugan, och så kunde jag inte hålla tassarna ifrån en liten spegel som jag tänkte att vi skulle ha hemma. Den var så söt i formen tycker jag! Så himla snygg väggen är bakom spegeln förresten. Det är ett hörn som vi ännu inte tagit tag i efter renoveringen.. Börjar bli ett fall för för arga snickaren! 😉

Måndagkvällen var pysselkväll. Anna och Lise kom hit och vi virkade och stickade i flera timmar. Och så fikade vi lite såklart. Alltid lika mysigt. Jag hann några varv till på mitt nyaste projekt filt nummer fjorton fem eller sex i ordningen. Jag undrar om jag nånsin blir klar med en endaste av dem..

Igår kväll spenderade vi nästan all tid slappandes i soffan. Det är bra det också. Kisse var mysgris nr 1.

Idag står tvättstuga på schemat, och så har jag lånat mammas råsaftcentrifug för att se om det går att göra juice av våra goda äpplen. Vi har ju minst 50 kg äpplen i stugan och hade tänkt lämna in dem för mustning. Igår kom vi oss äntligen för att ringa för att boka tid. De hade hunnit stänga för säsongen. Men vad piffigt! Nu måste vi ta hand om allt själva..

Kommentera

