Nähä.

De senaste åren har jag samlat på mig en del tyger som jag ska göra något kul med. Kikade på dem idag och fick lite inspiration att sy ett kuddfodral. Jag som alltid syr mössor, men ibland måste man ju variera sig lite tänkte jag. Jag klippte till tyget och satte mig för att sy.

”Tuggegtuggetonktonk”, sa symaskinen och hackade på stället. ”Jag är en mössymaskin, jag syr inga fåniga kuddfodral. Muhahaha”

Nej men då ska du få åka till symaskinsdoktorn… Skrattar bäst som skrattar sist.

2 reaktioner på ”Nähä.

  1. Å, jag blir jämt så inspirerad när jag läser din blogg, Manda. Jag vill också sätta igång och pyssla och virka och sy och greja (tuggelituggelitonk-maskin har jag tyvärr ingen här dock, så det måste bli sy för hand). Jag blir så ivrig att jag nästan glömmer bort att jag inte alls kan!

    • Jag blir så glad när du kommenterar, så roligt att höra ifrån dig och kul att få kommentarer direkt på bloggen! Du kan ju visst pyssla! Jag har till exempel sett dig sticka en tjusig mössa samtidigt som du hade en klättrande son i knät. Det skulle i alla fall jag aldrig klara. Och så vet jag ju att vi slagit knut på oss själva på ortopeden vid ett flertal tillfällen, och det är ju ett hantverk som kräver år av träning. Så kom inte här och hävda annat 🙂 Nu ska jag genast kika in på er blogg och kolla vad ni har för er, kul att den är ”öppen” igen!

Kommentera

