Ibland klaffar det så bra

Jag åkte i morse till Bildemo för att byta till vinterdäck på Yarvis. Var lite sent ute för att hinna i tid till akupunkturen halv tio men eftersom jag fått veta på telefon att det var lugnt på verkstaden så drog jag ändå en chansning. När jag kom dit var jag tredje på kö till drop in, och väldigt snabbt blev jag nummer två. Tyckte det verkade lovande.

Sen fylldes det på med en miljard bilar både i bokningskön och den för drop in. Tror inte så många hade bokat.. Ingenting hände och klockan gick. Jag började bli stressad och tänkte att jag kanske måste sticka innan jag hann få däcken bytta. Ett problem bara. Staket på ena sidan av bilen, och bokningskön på andra sidan. Jag var fast.

Då kommer ett sms från akupunktören om att hon är 10 minuter sen. Perfekt, då kanske jag hinner bli av med bilen framför och kan smita ur kön, tänkte jag. Ingenting händer. Och sen hände ingenting igen och jag tänker att jag kanske måste gå ut och be bilen framför flytta på sig så jag kan sticka. Plötsligt uppenbarar sig en verkstadsmänniska i fönstret som säger de vackraste ord jag hört den här morgonen. ”Eftersom du har dina däck med dig i bilen får du åka före så tar vi in dig i verkstaden på andra sidan huset istället.”

Körde in, betalade, drack två klunkar kaffe, fick tillbaka bilen och anlände till akupunktören nästan exakt 10 minuter sent, alltså alldeles lagom för att tajma in akupunktörens försening perfekt. Tänk så bra det kan bli ibland.

Kommentera

