När jag blev förbannad

Det ringde på min telefon. Ett 08-nummer som ringt så många gånger att jag tappat räkningen. Jag har faktiskt för mig att jag pratat med den en gång också, och tackat nej till deras anala erbjudande. Nu ringde det i alla fall och jag svarade. Det var en man som ringde. Han börjar med monolog, jag uppfattar inte ens vad bolaget heter men det handlar om el. Det är inte ens jag som står på elavtalet hos oss, så varför ringa mig? Jag säger att jag inte är intresserad, ”men du kommer kunna sänka din kostnad..” nej tack jag är inte intresserad ”inga avgifter, samma pris som vi köper in elen för…” nej jag är inte intresserad ”men du sparar pengar” vet du, nu får du faktiskt respektera att jag säger nej tack ”jag maler på i en evighet och försöker lura av dig alla dina pengar” Jag kommer att lägga på luren om du inte slutar tjata på mig ”men jag är ett as och lyssnar inte på någon och jag maler på om mitt usla erbjudande” Jag lägger på luren. And don´t you dare call me again. IDIOT!

Sen skämdes jag lite och tänkte att jag överreagerat. Men så tänkte jag tillbaka på ”samtalet” och bestämde mig för att inte skämmas alls. Han var fördjävla dryg. När man inte ens kan ta en andningspaus för att lyssna på vad den andra säger (nej tack) då får man stå ut med att bli pålagd i örat. Och så måste jag tillägga att de allra flesta som ringer är sjyssta nog att acceptera ett nej, och lägger på. Men inte den här inte. Vet någon om man kan nixa mobiltelefonen?

Kommentera

