Trött, nålar, hår och jobb

Så har jag vaknat och kickat i gång den här dagen också. Fast jag tror inte det skulle skada att sova lite till faktiskt. Just nu känns det som att jag alltid är trött och mest av allt vill jag vara ledig. Undrar om det går att ta ett par dagar framöver? Bara vara. Eller bara göra det jag själv vill. Åh vad skönt. Idag har jag fullt schema. Om en timme är det dags för akupunktur. Min knasiga puls har blivit bättre men  spökar fortfarande ibland och det är så obehagligt. Jag hoppas att det har effekt med lite nålar idag.

Sen efter akupunkturen går jag direkt till frisören för välbehövlig klippning och färgning. Jag är totalt frisörotrogen just nu. Idag ska jag testa min ”gamla” frisör som jag gått till i många år men som varit mammaledig de senaste två. Sen har jag en jätteduktig lillayster till min gamla polare som jag går till ibland, och så har jag provat ett par andra som jag inte varit nöjd med. Sist blev det inte alls bra så jag längtar verkligen efter en ordentlig klippning nu. Inte helt fel att ha två olika i alla fall att varva mellan om den ena har väldigt ont om tider, eller om man bara vill variera sig lite!

Ikväll ska jag för första gången jobba i vår nya jourverksamhet. Jag ska ta hand om både boenden och hemvård, ensam. Det är typ tvåtusenåttahundafemtiosex gamlingar eller nåt. Lite läskigt känns det men det ska nog gå bra. Jag hoppas på en lugn kväll utan krångel. Börjar kl 17 så jag hinner förhoppningsvis äta en sen lunch där mellan frisören och jobbet. Skönt att bara jobba fem timmar idag i alla fall. Det gillas. Och OJ vad jag längtar till helgen. Sista ”öppna” helgen i stugan. Vi ska höststäda och stänga av vattnet. Och fika och ha möte. Sen är det officiellt vintersäsong. Hur deppigt är inte det?

 

En reaktion på ”Trött, nålar, hår och jobb

  1. Ååå, vemodet som uppstår när man vinterpysslar i en sommarstuga! Men tänka va mysigt att gå och tänka på allt som händer till våren. Och ni kan väl hälsa på nån gång på vintern med! Önskar jag kunde hunnit komma och hälsa på i lilla stugan. Har läst och sett så mycket fina bilder från den att det nästan känns som att jag varit där! Och plommonen jag fick finns fortfarande i ljusa minnen bevarade! Puss på dig fina Mandarin

Kommentera

