Inomhus

Eftersom det regnade ute och var kallt som i Sibirien blev det ingen tripp till stugan som jag egentligen hade tänkt. Varför regnar det alltid när jag planerar att hänga där? I wonder.. Hur som helst, eftersom jag inte kunde åka dit passade det utmärkt att ta tag i den vilande renoveringen hemma. Jag började faktiskt litegrann här om dagen om man ska vara riktigt petig. Idag har jag spacklat..

..och sen skulle jag måla på väggen. Jag visade ju en bild förut där man såg spackelfläckarna på väggen. De små älsklingarna, och några andra små skavanker skulle målas över. Det pyssligaste var att måla över kaklet/under spisfläkten utan att måla hela fläktens undersida vit. Först tänkte jag tejpa med maskeringstejp och sen tänkte jag tejpa upp en tidning. Men så fick jag en briljant idé. Jag rev ur ett blad ur tidningen, satte på fläkten och….

..voilà! Maskerat och klart, helt utan tejp.  I´m so fiffig…

Nu sitter jag här och väntar på att få måla lager nummer två. Eller så gör jag det en annan dag. Vi får se. Kanske dyker jag ner i popcornskålen och njuter av en ledig kväll istället. Jag längtar efter att få göra klart det sista piffet. Gardinen, handdukarna, ramarna på väggen. Sen fota och visa hur det blev.

4 reaktioner på ”Inomhus

Kommentera

