Höstmarknad

 

Tillbaka i Gunsta för en dag! Det är alltid så roligt, och samtidigt konstigt, att komma ”hem” till Gunsta. Så välkänt men ändå så annorlunda. Så många kända ansikten som man egentligen inte känner, eller inte längre känner. Marknaden hölls i samma lokal där jag gått på lekis och barnjympa på 80-talet. Många minnen. Jag tror faktiskt att de har samma klistermärken på kaklet på toaletten som när jag gick på lekis. Kändes väldigt bekant..och avskavt. Känner ni igen det, ni som eventuellt läser bloggen och gick på lekis med mig?

Tur att ingen kom in när jag stod där på toa och fotade. Det skulle kunna uppfattas som lite knäppt. Ja nu var det ju inte inne på själva toaletten, då hade jag ju varit inlåst. Det var i ett rum innan toaletterna. Som en förtoalett kan man säga. Nåja. Försäljningen gick helt okej. Inte toppenbra, men verkligen inte dåligt. Jag tror nog att jag kommer tillbaka för julmarknaden i november! Jag träffade förresten mina gamla ridlärare från Lagga ridskola. Kul! Nu blev jag sugen på att börja rida igen. Tänk om jag skulle våga..

Kommentera

