Om soldatvila och sånt

Förra veckan strulade jag till det med träningen. Bara ett pass på gymet mot de planerade två och där rök min helkroppsmassage på fredag. Jag körde i alla fall ett styrkepass hemma när vi kom hem från Söderköping och, believe me, jag hade träningsvärk dagen efter. Både här och var. Mest i låren efter soldatvilan. Hjärtat hetsade mig med tidtagning och det sved rejält i låren innan jag gav upp. Jag tänker inte säga hur länge (eller kort tid) jag härdade ut. Jag tycker förresten att det är helt fantastiskt att jag kan träna magen utan att bröstbenet håller på att lossna. Det är lycka. Nu har jag bokat en ny belöningsmassage om två veckor, och villkoret för att få ta den är två pass på gymet per vecka samt ett pass hemma. Och jag kan ju inte boka av en gång till. Då skäms jag för mycket.

Kommentera

