Söderköping

I helgen var vi i Söderköping och firade att hjärtat fyllde år i juli. Man ska inte jäkta. Söderköping är en himla fin stad..

..men efter klockan 14 på lördagen blev det nästintill folktomt. Då stängde affärerna och alla gick hem.

I Söderköping finns en fin liten å, och så finns ju Göta kanal också. Men det här är ån!

Ett besök på Smultronstället glassbar var obligatoriskt. Jag stal hjärtats sked och åt dubbelt så fort! Nej..det gjorde jag inte. Jag bara lånade den lite för att det skulle bli en roligare bild. Eller så.

Här bodde vi! Superfint. Johannas guest house heter det. Kolla här om du letar boende i Söderköping!

På lördagskvällen åt vi middag och drack vin. Lite kallt var det, men uppenbarligen väldigt roligt!

Efter frukost på söndagen åkte vi från ett ruggigt och regnigt Söderköping.

Vi gjorde ett stopp i Trosa på vägen hem. Där var det höstmarknad och en farbror hade gömt sig i en telefonkiosk för att spela dragspel. Och förresten (och nu måste jag varna för min dåliga humor), visst måste väl Trosas räddningstjänst kallas Trosskyddet? I´m so fiffig!

3 reaktioner på ”Söderköping

Kommentera

