Mysig morgon

Vi hade en gång en mjölkskummare som hjälpte till att göra god latte och cappuccino. Den höll inte ens i ett år och sen blev det aldrig av att vi skaffade en ny. Kanske blev den utbränd. Helgernas morgonkaffe blev lite tråkigare. Men man klarar sig ju ändå. Idag fick jag en ny kärlek av min kärlek, titta så fin och arbetsvillig!

Jag har tagit ledigt idag. Det tyckte jag var ett utmärkt sätt att fira födelsedag. Jag har tittat på Nyhetsmorgon i soffan för första gången på evigheter. Vi brukar ju alltid kolla på helgerna annars, men nu har vi stuckit till stugan så fort vi vaknat. Tyvärr fick jag titta på de programledare jag har som mest svårt för, men det är väl en petitess egentligen. Mitt under programmet fick jag beskåda en förlossning:

Hur söta är inte de här små krokodilbebisarna? Tänk om de kunde vara små och ofarliga jämt, då skulle vi kunna ha ett par i badkaret. Det skulle katterna tycka var spännande. Nu blev jag påmind om sladdarna vi skulle gömma bakom tv:n. Varför är det så svårt att få sånt gjort? Nu ska jag styra upp mig själv, leverera plommon och lukta på bebisar en liten sväng.

 

Kommentera

