Plommoneri plommonera

Här är det lite tunnsått på inlägg. Anledning? Jag lever, andas och äter plommon. Det är bara plommon dygnet runt just nu känns det som. Totalt har vi plockat ungefär 40 kilo har vi räknat ut, och mer finns det om inte allt ramlat ner från trädet de senaste dagarna. Jag har skurit i bitar och fryst in så nu är halva frysen full. Igår försökte jag koka marmelad. Det gick faktiskt alldeles åt skogen. Trots att jag följde receptet till punkt och pricka så blev det aldrig någon marmelad utan bara plommonsoppa. Jag lät det koka i en halv evighet och när det till slut började likna något som skulle kunna kallas marmelad så insåg jag att sockret kokat ihop till något slags plommonknäck i botten. Knäckkänslan förstärktes av att jag haft kanelstång i anrättningen. Ungefär lika dåligt gick det när jag skulle koka sylt härom veckan. Soppa då med. Jag vet inte hur mycket vätska jag fick skopa ur innan det blev sylt av det. Men den blev i alla fall ätbar.

Idag har jag varit på gymet igen fast jag inte alls ville, men jag insåg att det skulle bli svårt att få ihop mina två pass den här veckan om jag inte gick dit idag. Det gick skitdåligt. Dålig ork och ganska ont. Jag tror det har lite att göra med att jag sov dåligt i natt och att jag inte ätit optimalt till lunch. Nu är det en och en halv vecka kvar på första delen av utmaningen. Det ska jag väl klara av?

Nu är jag trött. Somna sig lite på soffan tror jag minsann.

Kommentera

